دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

به همت جمعی از خیرین کتابخانه‌ساز؛

کلنگ احداث کتابخانه خیرساز روستای خلیفه شهرستان دشتستان به زمین زده شد

photo_2023-02-25_15-51-10.jpg

به همت جمعی از خیرین، کلنگ احداث کتابخانه خیرساز روستای خلیفه شهرستان دشتستان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و جمعی دیگر از مسئولان به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه خیرساز روستای خلیفه‌ دشتستان با حضور حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ احمد بنافی، فرماندار دشتستان؛ عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین پردل، امام جمعه شبانکاره؛ ابراهیم حسینی، بخشدار شبانکاره؛ دهیار، اعضای شورای اسلامی، خیرین و مردم روستای خلیفه برگزار شد.

حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در این مراسم با تمجید از خیرین سخاوتمند روستای خلیفه‌ بیان داشت: ما هر کجا کتابخانه احداث کرده‌ایم، شاخص‌های علمی و فرهنگی آن منطقه رشد مضاعف داشته است؛ امیدواریم این مهم با همت و همراهی خیرین و مردم در این روستا نیز محقق شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در ادامه از اقدام خیرخواهانه خانواده مرحوم عوض عباسی در اهدای زمین و از برادران مظفری به‌ویژه بیژن مظفری به عنوان تأمین‌کننده اعتبار ساخت کتابخانه خیرساز روستای خلیفه‌ تقدیر کرد و بیان داشت: این گونه اعمال خیر نزد خداوند متعال به عنوان باقیات الصالحات محسوب خواهد شد.

وی همچنین افزود: این کتابخانه با متراژ ۵۰۰ متر مربع یکی از بزرگترین کتابخانه‌های روستایی کشور خواهد بود که در دو طبقه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال توسط خیرین این روستا احداث و تجهیز می‌شود.

احمد بنافی، فرماندار دشتستان نیز در این آیین، اظهار داشت: امروز دشمن با هویت‌زدایی و جنگ ادراکی، برای از بین بردن تمدن ایران اسلامی اقدام کرده است.

فرماندار دشتستان در ادامه با قدردانی از خیرین و کمک آنها در آبادانی روستاها، یادآور شد: فرد سخاوتمند به دیگری کمک می‌کند در حالی که خود نیازمند است. روستای خلیفه‌ به عنوان روستایی شاخص از حیث وجود افراد سخاوتمندی از این حیث، چه در دشتستان و چه در استان همواره سرآمد است.

وی ادامه داد: در روستای خلیفه‌ای، سخاوت، همدلی و کمک به همدیگر موج می‌زند؛ همین امر نیز موجب شده این روستا در جایگاه و تراز یک روستای مدرن قرار بگیرد.

گفتنی است، روستای خلیفه‌ با بیش از ۲ هزار نفر جمعیت بزرگ‌ترین روستای بخش شبانکاره و دهمین روستای بزرگ شهرستان دشتستان است. کتابخانه در دست احداثِ این روستا، بخش‌هایی همچون سالن مطالعه مجزای خوهران و برادران، مخزن، بخش کودک، بخش نوجوان و... خواهد داشت.

کلنگ احداث کتابخانه خیرساز روستای خلیفه شهرستان دشتستان به زمین زده شد

کلنگ احداث کتابخانه خیرساز روستای خلیفه شهرستان دشتستان به زمین زده شد

کلنگ احداث کتابخانه خیرساز روستای خلیفه شهرستان دشتستان به زمین زده شد

کلنگ احداث کتابخانه خیرساز روستای خلیفه شهرستان دشتستان به زمین زده شد

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 0 =